Psichologinis testas. Miegate kaip meška, vilkas, liūtas ar delfinas?

Psichologinis testas. Miegate kaip meška, vilkas, liūtas ar delfinas?

Biologinis laikrodis neatsiejamas nuo mūsų miego kokybės. Kiekvieno iš mūsų miego laikas priklauso nuo mūsų charakterio, genetikos ir vidinio biologinio laiko. Visų mūsų organizmai ir smegenys veikia būtent pagal šį individualų kiekvieno iš mūsų biologinį laikrodį.

Daugiau kaip 15-os metų darbo patirtį turintis miego specialistas Michaelis Breusas tikina savo praktikoje sutikęs tūkstančius pacientų, besiskundžančių įvairiausiomis miego problemomis bei jų pasekmėmis santykiams, karjerai bei sveikatai. Ir visos šios problemos iš tiesų buvo sutrikdyto vidinio biologinio laiko pasekmė.

„Daugiau kaip 50 tūkst. metų mūsų vidinis biologinis laikas veikė tobulai, tačiau per pastaruosius 125-erius metus patys jį išderinome. Už tai galime padėkoti šiuolaikinėms technologijoms: dirbtinei šviesai, kelionėms lėktuvu, nuolatiniam bendravimui ir kofeinui. Vis dėlto gera naujiena yra ta, kad vidinį biologinį laikrodį dar įmanoma suderinti. Tam tereikia pakeisti keletą gyvenimo būdo įpročių ir porą dienotvarkės punktų – tarkime, valandą, kada geriame pirmąjį puodelį kavos, kada gulamės dienos pogulio ar kurią valandą pietaujame.

Tame ir visas grožis: savo gyvenimo iš esmės pertvarkyti nereikės, kad galėtumėte skinti gero ir kokybiško miego vaisius: sumažėjusį svorį, padidėjusį kūrybingumą, problemų sprendimą bei stipriai pakilusią nuotaiką. Viso to raktas – išsiaiškinti, kiek laiko veikia jūsų biologinis laikrodis.

Skirtingi žmonės, priklausomai nuo jų miego laiko, patenka į skirtingas klasifikacijas ir reikalauja skirtingų pokyčių. Taigi remdamasis savo patirtimi, išskyriau keturias miego kategorijas ir priskyriau joms panašiais miego įpročiais pasižyminčių gyvūnų pavadinimus“, – savo sukurtą psichologinį testą pristato miego sutrikimų gydytojas Michaelis Breusas.

Atlikite testą ir sužinosite, kuriai kategorijai save priskirti, bei, kaip turėtų atrodyti jūsų tobula diena. 

I dalis

Perskaitykite klausimą ir prie kiekvieno iš jų ant atskiro lapelio užsirašykite, ar teiginys jums tinka, ar netinka.

1. Net ir menkiausias garsas ar šviesos blyksnis gali labai lengvai mane pažadinti.
2. Maistas nėra didelė mano aistra.
3. Dažniausiai pabundu žadintuvui dar net nesuskambėjus.
4. Dažnai jaučiu susierzinimą, kylantį dėl nuovargio.
5. Aš labai dažnai jaudinuosi dėl smulkmenų.
6. Aš manau, kad galiu sirgti nemiga (arba ji buvo diagnozuota).
7. Dažnai negaliu užmigti, nes mane nuolat kamuoja mintys apie praeitį arba ateitį.

Jei į penkis ir daugiau klausimų atsakėte „tinka“, jūsų miego tipas yra delfinas. Kitu atveju, tęskite toliau…

II dalis

Atsakykite į testo klausimus ir susumuokite prie kiekvieno iš jums tinkamų atsakymų skliausteliuose užrašytus skaičius.

1. Jei žinotumėte, kad rytoj neturite jokių svarbių darbų ir galėtumėte miegoti, kiek tik norėtumėte, kurią valandą atsikeltumėte?
a. Iki 6.30 val. (1)
b. Nuo 6.30 val. iki 8.45 val. (2)
c. Vėliau kaip 8.45 val. (3)

2. Kaip jaučiatės po ilgo skrydžio lėktuvu, ypač, kuomet tenka pakeisti laiko juostas?
a. Labai sunkiai tai ištveriate (1)
b. Dažniausiai prisitaikote maždaug per 48 val. (2)
c. Prisitaikote gana greitai. (3)

3. Kuris valgymas yra jūsų mėgstamiausias?
a. Pusryčiai (1)
b. Pietūs (2)
c. Vakarienė (3)

4. Jei galėtumėte pasirinkti bet kurį paros metą sportui ar mankštai, kada sportuotumėte?
a. Iki 8 val. ryto (1)
b. Tarp 8 val. ryto ir 16 val. (2)
c. Nuo 16 val. (3)

5. Kada jaučiatės žvaliausi?
a. Viena ar dvi valandos po nubudimo (1)
b. Dvi ar keturios valandos po nubudimo (2)
c. Keturios ar šešios valandos po nubudimo (3)

6. Kaip mąstote?
a. Dažniausiai naudojatės kairiuoju smegenų pusrutuliu, taigi remiatės strategija ir analize (1)
b. Vienodai naudojatės abiem smegenų pusrutuliais, taigi kartais remiatės strategija, o kartais – ir kūryba (2)
c. Dažniausiai naudojatės dešiniuoju smegenų pusrutuliu, taigi remiatės kūryba ir asmeninėmis įžvalgomis (3)

7. Ar dažnai prigulate pogulio?
a. Niekada (1)
b. Kartais, bet tik savaitgaliais ar kai nedirbu (2)
c. Jei gulčiau pogulio dieną, neužmigčiau visą naktį (3)

8. Kalbant apie jūsų sveikatą, kuris teiginys jums labiausiai tinka?
a. Beveik visada renkuosi sveiką gyvenimo būdą (1)
b. Kartais renkuosi sveiką gyvenimo būdą (2)
c. Man sunku gyventi sveikai (3)

9. Laikote save…
a. Orientuotu į ateitį su aiškiais planais ir tikslais (1)
b. Informuotu apie praeitį, viltingu dėl ateities, bet gyvenančiu dabartyje (2)
c. Orientuotu tik į dabartį ir jokio gręžiojimosi nei pirmyn, nei atgal (3)

10. Kai atsikeliate…
a. Iškart būnate žvalus (1)
b. Kurį laiką jaučiatės apsiblausęs (2)
c. Jaučiatės silpnai, o akių vokai, atrodo, apsiklijavę cementu (3)

Testo rezultatus sužinosite čia >>>.

Adaptuota pagal dr. Michaelio Breuso knygą „The Power Of When: The Best Time To Do Everything“

Šaltinis.

Posted in PSICHOLOGIJA GYVENIMUI, Psichologiniai testai, Visi PSICHOLOGIJA GYVENIMUI
Susisiekite su psichologe

Vardas

Paštas

Telefonas

Jūsų klausimai

Kontaktai:
Psichologė Dorota Oleškevič
tel.: +370 686 80288
el. paštas: psichologijosnamai@gmail.com
skype: dorota.oleskevic

Mindaugo 21, Vilnius (pilkos durys ant kampo)